Menu

.

.

Pakket RED (Softwear)

3. Wat is een one-size-fits-all sjabloon?

Een sjabloon is een grafische vormgeving die voor herhaaldelijk gebruik is bedoeld (Bron: Wikipedia).
Het sjabloon van MiNTMAIL is eenvoudig in gebruik en biedt vele mogelijkheden.
MEER INFO >

4. Hoe kan een klant zich aanmelden?

Via een AANMELDFORMULIER (van MiNTMAIL) kan een klant zich aanmelden voor ontvangst van Mailings (online nieuwsbrieven en/of online waardebonnen).

Bij pakket RED worden deze gegevens real-time verwerkt in de Softwear-database.

Voor meer info zie de webpage AANMELDFORMULIER >

 

5. Hoe werkt de afmeldlink?

Onderaan iedere mailing is de wettelijk verplichte afmeldlink. Hiermee kunnen klanten zich meteen uitschrijven voor ontvangst van de mailings.

Deze afmeldingen worden automatisch verwerkt door MiNTMAIL; deze e-mailadressen zullen dus automatisch geen mailing meer ontvangen (ondanks dat je ze naderhand alsnog importeert).

In het geval van nieuws- en waardebon-mailings krijgt de klant een scherm met de keuze of de afmelding voor de nieuwsbrief, voor de waardebon is of voor beide mailing-typen.

Hoe ziet dat keuze-scherm eruit?
Deze kun je bekijken door in het online account op de afmeldlink te klikken via de ‘browser weergave’. Wanneer je dit doet via de ‘browser weergave’ in het online account dan word je niet echt afgemeld.

6. Afgemeld maar opnieuw aanmelden?

Indien een klant zich heeft afgemeld dan wordt het bijbehorende e-mailadres door MiNTMAIL onthouden als ‘afgemeld adres’.
Bij een nieuwe import van dit e-mailadres zal er geen mailing naartoe worden gestuurd omdat dit adres door MiNTMAIL wordt tegengehouden.

Maar hoe kan een binnen MiNTMAIL ‘afgemeld adres’ weer op ‘aangemeld’ worden gezet?
Dit kan uitsluitend via het AANMELDFORMULIER (van MiNTMAIL).

MEER INFO >

7. Wat zijn soft bounces?

Een soft bounce betekent dat er tijdens het versturen van de Mailing een tijdelijke fout is opgetreden met een e-mailadres (bijvoorbeeld ‘Mailbox is vol‘).

Het systeem probeert 3x een soft bounce te bereiken (het kan natuurlijk zijn dat de eigenaar de Mailbox inmiddels heeft geleegd).

Deze 3x is niet met dezelfde Mailing, maar 3x in het algemeen. Dus 1x via Mailing A, 1x via een andere Mailing B en 1x via weer een andere Mailing C.

Als de soft bounce 3x optreedt, wordt het betreffende e-mailadres een hard bounce (en dus uitgeschreven en dus niet meer gemaild).

In het online account van MiNTMAIL vind je deze bounces bij de statistieken.
Selecteer een verzonden mailing en kies bij ‘Type statistieken‘ voor de opties ‘Verstuurd en bounces‘.
Klik op het minuscule linkje ‘details‘ voor de bijbehorende e-mailadressen en klantnamen.

8. Wat zijn hard bounces & hoe gaan er ermee om?

Een hard bounce betekent dat er tijdens het versturen van een Mailing een permanente fout is opgetreden met een e-mailadres (bijvoorbeeld ‘Mailbox bestaat niet meer‘ of ‘ typfout in e-mailadres‘).E-mailadressen waarbij een hard bounce optreedt, worden automatisch uitgeschreven en zullen dus geen Mailings meer ontvangen.

Waar vind je de hard bounced  e-mailadressen?
In het online account van MiNTMAIL vind je deze bij de statistieken (= in het menu aan de linkerzijde).
Selecteer vervolgens een verzonden mailing en kies bij ‘Type statistieken‘ voor de optie ‘Verstuurd en bounces‘.
Klik op het minuscule linkje ‘details‘ voor de bijbehorende e-mailadressen en klantnamen.

Wat nu te doen?
Het beste is om contact op te nemen met deze klanten (zeker als het om waardebon-ontvangst gaat). Leg uit dat je de (waardebon)mailing niet kunt versturen omdat het e-mailadres niet goed is. Vraag om het juiste e-mailadres en voer dat in bij de klant (via de database van Softwear). Dan zal de klant de eerstvolgende mailing op dat e-mailadres ontvangen.

10. Wat is de top line?

Het is de bovenste regel van een e-mail. Het wordt door anderen ook wel snippet, preheader of autopreview genoemd.

Het is een belangrijke regel want het vergroot de kans dat ontvangers de e-mail openen. De top line wordt in de mailbox van de ontvangers namelijk direct onder het onderwerp getoond.

MEER INFO >

11. Hoe kom ik aan meer e-mailadressen?

“Ik zou dolgraag nieuwsbrieven en waardebonnen willen mailen maar ik heb meer e-mailadressen nodig.”

“Er zijn zoveel foute e-mailadressen in mijn database, er zijn wel 200 hard bounces. Hoe kom ik aan de juiste e-mailadressen?”

De meer-gegevens-tool kan de oplossing zijn!

Deze tool is speciaal ontwikkeld voor Softwear gebruikers en uitsluitend te gebruiken in combinatie met pakket RED.

MEER INFO >

12. Kan ik alleen klanten mailen die onlangs merk X hebben gekocht?

Ja. Via Softwear:
Ga naar Detail – Systeem – Tools – Mailings – Mintmail nieuwsbrieven en vervolgens de volgende selectie toevoegen:
Toevoegen – Statis – Omzet per leverancier.

MEER INFO >

Note: deze tool is naderhand toegevoegd. Heb je deze tool nog in Softwear neem dan contact op met Softwear (Arnoud Koot of Jolanda Smit).

13. Kan ik de waardebon per mail & per post versturen?

Ja, dat kan. In Softwear kun je eerst de adressen selecteren met een e-mailadres tbv de waardebon-mailings. Wat dan overblijft kan daarna alsnog per post worden verstuurd.

14. Kan de barcode vanaf smartphone worden gescand (waardebon)?

Ja. De klant hoeft de waardebon-mail niet perse te printen. Inmiddels bewezen in de praktijk door de gebruikers van het allereerste uur: de barcode is ook vanaf het mobieltje goed te scannen!

Overigens is de waardecheque ook altijd nog in de kassa’s terug te vinden (zoeken op naam van de klant).

Hiervoor heb je wel de  gebruikelijke scanner nodig (de verouderde versie kan de barcodes niet online scannen). 

15. Kan een klant de waardebon-mailing maar 1x inleveren?

Ja. Wanneer een klant de waardebon-mailing eenmaal heeft gebruikt, is de barcode niet nog een keer te gebruiken (door bijvoorbeeld haar buurvrouw of vriendin ;).
Net zoals de papieren waardebon is de gemailde waardebon uniek.

16. Hoe kan ik de ontvangst van de waardebon-mails verbeteren (waardebon)?

Net zoals met de gewone post, worden helaas ook niet alle e-mails gelezen.
Om er zeker van te zijn dat de waardebonnen de klanten online bereiken, zijn er een paar tips:

MEER INFO >

Note: de open-click-rate van de waardebon-mails via MiNTMAIL is hoog: in 2016 was dat gemiddeld 68%. Dit is het percentage waarop is geklikt in de Mailing. Het daadwerkelijke aantal lezers zal hoger zijn (niet iedereen klikt er in).

17. Kan ik klanten mailen die hun waardebon/saldopunten nog niet hebben ingewisseld?

Ja. Via Softwear zijn de klanten te selecteren die al wel saldopunten uitgekeerd hebben gekregen maar nog niet hebben ingewisseld.

MEER INFO >

Note: dit is een tool die naderhand is toegevoegd. Heb je deze tool nog niet in Softwear, neem dan contact op met Softwear (Arnoud Koot of Jolanda Smit).

 

18. Als een klant zich uitschrijft van de nieuwsbrieven ontvangt de klant dan nog wel de waardebonnen?

Ja. In het geval van ontvangst van zowel nieuwsbrieven als waardebon-mailings krijgt de klant een scherm met de keuze of de afmelding is voor:
( ) alleen afmelden voor de online nieuwsbrieven
( ) alleen afmelden voor de online waardebon
( ) afmelden voor online nieuwsbrieven en waardebonnen

Hoe ziet dat keuze-scherm eruit?
Deze kun je bekijken door in het online account op de afmeldlink te klikken via de ‘browser weergave’. Wanneer je dit doet via de ‘browser weergave’ in het online account dan word je niet echt afgemeld.

19. Kan ik de tekst van de footer wijzigen?

Nee. Dat kunnen alleen de programmeurs van MiNTMAIL doen. Mail de gewenste wijziging door naar info@mintmail.nl en we nemen contact met je op.

20. Hoe voorkom ik dat mailings in de SPAM-box van de klant komen?

De SPAM-box. De grote irritatie van online marketingcampagnes.
Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de online nieuwsbrieven en waardebonnen niet in de SPAM-box terecht komen?

Vraag je klanten vriendelijk om je mailings aan te merken als ‘goede post’. Per mailprovider is dat anders, bij de 1 moet er worden geklikt op het icoon met de duim omhoog, bij de andere moet er op een knop worden geklikt met de naam ‘safe’ etc.

Maar zodra de klant dat eenmaal heeft gedaan zullen alle nieuws- en waardebonmailings niet meer in de SPAM-box terecht komen!

Voorbeelden:

1. Vermeld het in de brief die per post wordt verstuurd als je gebruik maakt van de MEER-GEGEVENS-TOOL >

2. Leg een briefje bij de kassa ‘wij mailen binnenkort de waardebonnen, zorg ervoor dat ie niet in de SPAM-box komt!

3. Stop een briefje tussen de gekochte kleding ‘Dank voor uw aankoop. Met uw aankoop spaart u saldopunten. Deze zullen wij tzt naar u mailen. Zorg ervoor dat wij uw e-mailadres hebben en ie niet in de SPAM-box komt!’

Etc.


Pakket BLUE

Hoe importeer ik de e-mailadressen om te mailen (BLUE)?

Om de e-mailadressen te kunnen importeren, dien je van je adresbestand een goed importbestand in .txt te maken via Excel:

  • Open het bestand met Excel
  • De eerste regel moet de kolomnamen bevatten in een vaste volgorde. Voeg een regel toe boven de eerste regel van het bestand, en type in deze regel de volgende 5 kolomnamen:
    E-mailadres, Geslacht, Voornaam, Tussenvoegsel, Achternaam
  • Alle e-mailadressen plaats je vervolgens in de 1e kolom, de 2e kolom mag je leeg laten, alle voornamen (of namen) plaats je in de 3e kolom etc.
  • Klik op ‘Bestand’ en dan ‘Opslaan als…’
  • Selecteer bij ‘Opslaan als type’ de optie ‘Unicode tekst’
  • Klik op ‘Opslaan’
  • Selecteer het bestand op uw computer
  • Login uw online account van MiNTMAIL
  • klik op ‘adressen importeren’ via het menu aan de linkerzijde
  • Selecteer de contactgroepen waarin de contacten geplaatst moeten worden
  • Klik op ‘Opslaan’ om het importeren te startenNote: indien de export-file een CSV-bestand is dan komen de namen en e-mailadressen waarschijnlijk allemaal in 1 kolom. Via Excel is het prima mogelijk om dat op te lossen. Neem contact met ons op via info@mintmail.nl.

Hoe maak ik een adres-selectie (BLUE)?

In pakket BLUE is het mogelijk e-mailadressen te importeren.
Deze e-mailadressen kun je in groepen indelen.
Je kunt een groep selecteren om een Mailing naartoe te sturen.

Wat is de top line (BLUE)?

Het is de bovenste regel van een e-mail. Het wordt door anderen ook wel snippet, preheader of autopreview genoemd.

Het is een belangrijke regel want het vergroot de kans dat ontvangers de e-mail openen. De top line wordt in de mailbox van de ontvangers namelijk direct onder het onderwerp getoond.

MEER INFO >

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!