
SOFTWEAR
KOPPELING
Mailen naar adressen
uit de Softwear database.
uit de Softwear database.
SOFTWEAR KOPPELING
1. INTRO
Deze koppeling is bedoeld voor winkeliers die gebruik maken van het kassasysteem
van Softwear. Op verzoek wordt de koppeling gelegd tussen
Softwear en MiNTMAIL.
Bekijk hier de basisfuncties
>
Maar de Softwear-koppeling biedt daarnaast een aantal specifieke kenmerken die hieronder zullen worden uitgelegd. Met deze koppeling naar Softwear blijven de contacten bijvoorbeeld in de database bij Softwear behouden, tevens is het mogelijk om online nieuwsbrieven en online waardebonnen (met spaarpunten) te versturen.
Maar de Softwear-koppeling biedt daarnaast een aantal specifieke kenmerken die hieronder zullen worden uitgelegd. Met deze koppeling naar Softwear blijven de contacten bijvoorbeeld in de database bij Softwear behouden, tevens is het mogelijk om online nieuwsbrieven en online waardebonnen (met spaarpunten) te versturen.
Lees verder onder de afbeelding.
NAAR BOVEN ^

2. CONTACTEN
Indien de koppeling is gelegd, dan blijft het adressenbestand binnen Softwear
leidend, dit is de basis. De e-mailadressen waarnaartoe je een mailing wilt
versturen, worden in Softwear geselecteerd. Bijvoorbeeld op postcode of
aankoopgeschiedenis. Dit noemen wij een selectie.
Voor uitleg over hoe je een selectie van mailadressen binnen Softwear maakt, zie de ONLINE SOFTWEAR UITLEG >
Voor uitleg over hoe je een selectie van mailadressen binnen Softwear maakt, zie de ONLINE SOFTWEAR UITLEG >
Nadat een selectie binnen Softwear is gemaakt, ga je naar MiNTMAIL en klik je op de
knop Nieuwe selectie ophalen. Dan wordt de selectie die je zelf in
Softwear hebt gemaakt geïmporteerd in MiNTMAIL.
Wanneer er per abuis een klant 2x voorkomt dan ontdubbelt MiNTMAIL
deze automatisch. Ook onthoudt MiNTMAIL de klanten die zich hebben afgemeld. Deze
hoeven niet te worden verwijderd uit Softwear. Wanneer een volgende keer een
afgemeld mailadres wordt geselecteerd, dan haalt MiNTMAIL deze er
automatisch uit en wordt deze niet gemaild. Dit geldt ook voor de bounced
mailadressen.
NAAR BOVEN ^

3. NIEUWSBRIEF
Het opstellen van een nieuwsbrief is kinderlijk simpel. Je opent het
nieuwsbrief-sjabloon en vult het onderwerp en de top-line in. Vervolgens zijn er
tekstvakken waarin je de tekstinhoud van je nieuwsbrief typt (of plakt) en er zijn
fotovakken waarin je foto’s uploadt.
De werking lijkt veel op Microsoft Word: indien je een tekst vetgedrukt wilt maken dan selecteer je de tekst en klik je op de ‘B’ (Bold). Indien je een tekst schuingedrukt wilt maken dan selecteer je de tekst en klik je op de ‘I’ (Italic).
Uiteraard kun je linkjes van tekst en foto’s maken die rechtstreeks naar je eigen website doorlinken. Ook de namen van de klanten zoals ze in Softwear zijn ingevoerd, kunnen als persoonlijke aanhef in de nieuwsbrief worden vermeld (“Beste Susan” in plaats van “Beste klant”). Evenals het interne Softwear-referentienummer.
De werking lijkt veel op Microsoft Word: indien je een tekst vetgedrukt wilt maken dan selecteer je de tekst en klik je op de ‘B’ (Bold). Indien je een tekst schuingedrukt wilt maken dan selecteer je de tekst en klik je op de ‘I’ (Italic).
Uiteraard kun je linkjes van tekst en foto’s maken die rechtstreeks naar je eigen website doorlinken. Ook de namen van de klanten zoals ze in Softwear zijn ingevoerd, kunnen als persoonlijke aanhef in de nieuwsbrief worden vermeld (“Beste Susan” in plaats van “Beste klant”). Evenals het interne Softwear-referentienummer.
NAAR BOVEN ^

4. WAARDEBON
Het verschil tussen een nieuwsbrief en een waardebon is dat er in een waardebon een
barcode wordt weergegeven. Deze barcode wordt automatisch gegenereerd via
de informatie vanuit Softwear.
Tevens kun je het bijbehorende aantal gespaarde punten en het kortingsbedrag in de waardebon-mailing vermelden. Ook deze info wordt automatisch gegenereerd via de info uit Softwear.
Tevens kun je het bijbehorende aantal gespaarde punten en het kortingsbedrag in de waardebon-mailing vermelden. Ook deze info wordt automatisch gegenereerd via de info uit Softwear.
Voor het mailen van online waardebonnen heb je dus wel een waardebon-sjabloon
nodig, dat kan dus niet met een nieuwsbrief-sjabloon. Maar dat is geen
enkel probleem om te activeren binnen jouw account. Geef het gerust aan!
Zie ook de SOFTWEAR ONLINE UITLEG >
Zie ook de SOFTWEAR ONLINE UITLEG >
NAAR BOVEN ^

5. PRIJS
De prijs van MiNTMAIL inclusief Softwear-koppeling bestaat uit:
A. Eenmalige setup € 195,00
B. Verzendkosten vanaf € 0,01 p/st.
A. Eenmalige setup € 195,00
B. Verzendkosten vanaf € 0,01 p/st.
A. Eenmalige setup (€ 195,00)
Wat is inbegrepen bij de eenmalige setup:
Een extra 2e sjabloon kost € 110,00. Wil je aan de slag met zowel nieuwsbrieven als waardebonnen, dan heb je dus 2 sjabloons nodig.
Wat is inbegrepen bij de eenmalige setup:
- je eigen MiNTMAIL account
- Softwear-koppeling
- 1 basis sjabloon, met jouw bedrijfsgegevens en logo
Een extra 2e sjabloon kost € 110,00. Wil je aan de slag met zowel nieuwsbrieven als waardebonnen, dan heb je dus 2 sjabloons nodig.
De verzending van mailings gaat volgens het principe pay-as-you-go (betalen naar verbruik) ofwel creditbundels. Je koopt van tevoren een creditbundel van bijvoorbeeld 2000 credits, waar je een nieuwsbrief mee kunt versturen naar 2000 klanten, of een waardebon naar 1000 klanten.
- 1 verzonden nieuwsbrief-mail verbruikt 1 credit
- 1 verzonden waardebon-mail verbruikt 2 credits
Credits hebben geen geldigheidsduur, dus vervallen niet. Je kunt ze altijd blijven gebruiken voor zowel nieuwsbrieven als waardebonnen, zolang je maar een account hebt bij MiNTMAIL. Wel zo handig!
De beschikbare creditbundels met bijbehorende prijzen vind je hier >
Alle op deze website vermelde bedragen zijn exclusief btw.
NAAR BOVEN ^

6. HANDLEIDING
Kom je er niet helemaal uit?
Dan kun je uiteraard contact opnemen!
Ook is er veel online uitleg beschikbaar:
Dan kun je uiteraard contact opnemen!
Ook is er veel online uitleg beschikbaar:
NAAR BOVEN ^

7. WEETJES
Hieronder allerlei handige weetjes specifiek voor gebruikers van Softwear:
1. Afmeldingen
Afgemelde (en bounced) adressen worden door MiNTMAIL onthouden. Het is dus niet nodig om deze te verwerken in de Softwear database.
Afgemelde (en bounced) adressen worden door MiNTMAIL onthouden. Het is dus niet nodig om deze te verwerken in de Softwear database.
2. Verschil tussen hard- en soft bounced adressen
Beide soorten bounces worden door MiNTMAIL onthouden. Het is dus niet nodig om deze te verwerken in de Softwear database. MEER INFO >
Beide soorten bounces worden door MiNTMAIL onthouden. Het is dus niet nodig om deze te verwerken in de Softwear database. MEER INFO >
3. Na 3 maanden wordt data verwijderd
Via Softwear geïmporteerde contactadressen met bijbehorende info zoals spaarpunten worden maximaal 3 maanden in MiNTMAIL bewaard. Daarna worden ze verwijderd. Eventuele reminder-mailings zou je dus binnen 3 maanden moeten verzenden, indien je exact dezelfde adreslijst (selectie) zou willen gebruiken. Uiteraard worden afmeldingen en bounces nooit verwijderd, zolang je gebruik maakt van MiNTMAIL.
Via Softwear geïmporteerde contactadressen met bijbehorende info zoals spaarpunten worden maximaal 3 maanden in MiNTMAIL bewaard. Daarna worden ze verwijderd. Eventuele reminder-mailings zou je dus binnen 3 maanden moeten verzenden, indien je exact dezelfde adreslijst (selectie) zou willen gebruiken. Uiteraard worden afmeldingen en bounces nooit verwijderd, zolang je gebruik maakt van MiNTMAIL.
4. Barcodes in waardebonnen
De barcodes in de via MiNTMAIL verstuurde waardebonnen zijn via de scanner van het Softwear kassasysteem te scannen en worden zodoende automatisch in het kassasysteem verwerkt. In de praktijk nemen de meeste klanten hun waardebon met barcode mee op de smartphone. Er zijn ook klanten die de waardebon uitprinten. Allebei is prima te scannen.
De barcodes in de via MiNTMAIL verstuurde waardebonnen zijn via de scanner van het Softwear kassasysteem te scannen en worden zodoende automatisch in het kassasysteem verwerkt. In de praktijk nemen de meeste klanten hun waardebon met barcode mee op de smartphone. Er zijn ook klanten die de waardebon uitprinten. Allebei is prima te scannen.
5. Combinatie online en papieren waardebonnen
Indien je de waardebonnen in Softwear uitdraait, dan blijven er automatisch waardebonnen over voor klanten die geen e-mailadres hebben. Deze zijn alsnog af te drukken en via de post te versturen. Tip: stuur een kaartje mee in de envelop, waarin je vraagt naar het e-mailadres en waarin je uitlegt dat je overstapt naar de online waardebonnen omwille van het milieu.
Indien je de waardebonnen in Softwear uitdraait, dan blijven er automatisch waardebonnen over voor klanten die geen e-mailadres hebben. Deze zijn alsnog af te drukken en via de post te versturen. Tip: stuur een kaartje mee in de envelop, waarin je vraagt naar het e-mailadres en waarin je uitlegt dat je overstapt naar de online waardebonnen omwille van het milieu.
6. Statistieken
Lees onze NIEUWSBRIEF OVER STATISTIEKEN >
Lees onze NIEUWSBRIEF OVER STATISTIEKEN >
7. Klikbare Whatsapp-knop maken
Wist je dat je in de nieuwsbrief een klikbare link kunt maken naar je telefoonnummer? MEER INFO >
Wist je dat je in de nieuwsbrief een klikbare link kunt maken naar je telefoonnummer? MEER INFO >
8. Collectiefoto’s in mailings plaatsen
Wist je dat je in de nieuwsbrief heel veel fotootjes (met info) kunt plaatsen? MEER INFO >
Wist je dat je in de nieuwsbrief heel veel fotootjes (met info) kunt plaatsen? MEER INFO >